Applied Game Design Projecten
Game Design, 3D modeling, Coderen
Project Details
- Doel: Door middel van verschillende projecten leren over game design
- Tools: Unity, Blender, Adobe Illustrator, Adobe After Effects, VS Code (C#)
- Gebruikte vaardigheden: Game design, game assets creëren en cureren, game development, illustreren en animeren, in teamverband werken
- Duur van het project: 3 projecten van 5 à 6 weken per stuk
Over Applied Game Design
ijdens de minor Applied Game Design heb ik in verschillende projecten veel geleerd over game
design. Dit sloot perfect aan op mijn passie voor het creëren van interactieve digitale ervaringen,
want games zijn daar een mooi voorbeeld van.
Proces
-
Bordspel: Hamster Hazard
In een eerste introductieproject maakten we kennis met ‘fysieke games’: we moesten namelijk een bordspel ontwerpen. Zo leerden we spelbalans, regels en andere basiselementen kennen, zonder ons al druk te maken over complexe code of Unity. In een team van vier bedachten, ontwierpen, testten en maakten we in twee weken een speelbaar hi-fi prototype.
-
-
2D platformer: Echoes of the Fireflies
Voor het eerste digitale project ontwikkelde ik zelfstandig een 2D platformer met minimaal drie speelbare levels. Buiten die eis had ik alle vrijheid om te experimenteren en Unity te verkennen. Ik bouwde zelf de levels, programmeerde het spel in C#, regelde de game assets en bedacht het concept en het verhaal.
-
-
3D game 1: Melos
In het tweede project werkten we in een team van vier aan een game met een twist op een ‘cautionary tale’. We kozen het verhaal van Icarus en verwerkten daar allerlei verwijzingen naar andere Griekse mythen in. Ons team bestond uit een producer/game designer, een tweede game designer, een developer en ikzelf als asset creator/curator. Ik was verantwoordelijk voor alle visuele aspecten: de 3D-modellen, UI-elementen, cutscenes en de juiste sfeer en toon.
-
-
3D game 2: Mission Xcape
Het laatste project leek qua opzet op het vorige. Opnieuw werkten we met vier personen en had ik weer de rol van asset creator/curator. Deze keer kregen we een opdracht van het Smart Education Lab: ontwikkel een leerzame wiskundegame voor onderbouwleerlingen van de middelbare school. De game moest wiskundige kennis testen, maar toch leuk en uitdagend blijven, zodat leerlingen niet het idee hebben dat ze ‘gewoon’ wiskunde doen. We verwerkten de sommen in een escaperoom vol puzzels en raadsels waarin wiskunde slim verweven zit.
-
Gallerij
Hamster Hazard - Speldoos
Hamster Hazard - Spel opstelling
Hamster Hazard - Spel in actie
Echoes of the Fireflies - Titel ontwerp
Echoes of the Fireflies - Level 1
Echoes of the Fireflies - Level 2
Echoes of the Fireflies - Level 3
Echoes of the Fireflies - 'Final boss' gevecht
Melos - Startscherm
Melos - Tempel
Melos - Icarus referentie
Melos - Omgeving
Melos - Griekse mythologische figuren
Melos - Zeus level
Melos - Apollo level
Melos - Het labyrint van de Minotaurus
Melos - Poseidon level
Melos - Ares level
Mission Xcape - School gangen
Mission Xcape - Schoolplein
Mission Xcape - Scheikunde lokaal
Mission Xcape - Code slot
Mission Xcape - Draai slot
Mission Xcape - Conciërge hok
Mission Xcape - Gymzaal
Mission Xcape - Bart
Mission Xcape - Leraren kamer
Tadaaa! Het eindresultaat:
Bekijk en ervaar mijn eindresultaat. Veel plezier!
(Oh ja, handig om te weten: de games zijn alleen
speelbaar op laptop of
desktop, en het laden van de games kan even duren.)